Thursday, August 15, 2013

NASI LEMAK KUKUS MENU BARU DI JAZZ HOUSE STEAMBOAT


Nasi Lemak Kukus  ala kampung Jazz House

Mi goreng, mihun goreng dan Nasi Goreng Kampung

Sambal tumis yang sesuwai sangat dengan tekak Kjee


Setelah berlalunya Ramadhan, Jazz House Buffet Steamboat kini memperkenalkan menu baru iaitu Nasi Lemak Kukus ala kampung.

Kjee singgah di Jazz House lepas Isya tadi. Restoran itu mula dibuka semalam setelah cuti selama seminggu sempena Hari Raya.

Kjee yang amat menyukai dan cukup cerewet apabila makan Nasi Lemak, cukup puas hati dengan Nasi Lemak Jazz House. Cukup Lemaknya dan sambal tumisnya memang sesuwai dengan citarasa Kjee.

Menurut Jaja, tokeh Jazz House, lauk2 untuk Nasi Lemak akan dipelbagaikan dari hari ke hari. Antara lauk pauk yang pasti menjadi favorite nanti ialah sambal kerang dan juga sambal paru.

"Baru hari kedua kami buka selepas cuti Hari Raya. Pengunjung pun belum ramai lagi. Jaja jangka minggu depan, bisnes di Jazz House akan rancak seperti biasa. Menu Nasi Lemak, Insya Allah akan menjadi tarikan kedua selepas Steamboat," kata Jaja.

Jazz House akan bercuti selama seminggu pada 28 Ogos hingga 2 September. Mereka akan kembali beroperasi pada 3 September.

"Jazz House meminta maaf kerana terpaksa menolak banyak tempahan sepanjang minggu yang kami bercuti itu," tambahnya lagi.

Dan ketika Kjee sedang menikmati Nasi Lemak dan Steamboat, sekumpulan 10 orang pelanggan masuk dan duduk berhampiran meja Kjee. Salah seorang daripada mereka yang ternampak Kjee terus menyapa. Mereka adalah silent reader blog Kjee dari Kuantan.

Dalam sembang2 bersama mereka tadi, terlupa nak tanya nama. Hehehe.



Pengunjung dari Kuantan. Makan berlatar belakang KLCC. Rumah separuh papan separuh batu kat belakang tu rumah datuk tempat Kjee dilahirkan


1 comment: