Thursday, June 10, 2021

SAPA HANTU SAYUR?


       Kjee manusia paling takut hantu. My family akan ketawa tengok Kjee tutup mata atau berpaling muka even kalau ada iklan/drama adegan hantu! Penakut yang amat-amat!
      Tetapi dalam takut hantu, Kjee sebenarnya Hantu. Pulak? Hantu sayur! Sapa hantu sayur? Kita Geng! Kjee pantang tengok sayur di supermarket. Mesti Kjee hangkut satu troli! Malangnya dapat suami yang tak kesah. Ada okay, tak ada pun okay.
       So sejak berkahwin dengan UP, 20 tahun lalu, kuranglah sikit kecintaan Kjee pada sayur. Especially sekarang Kjee tak pergi shopping makanan lagi dek kerana tak sihat. Laki kita pulak hanya beli ikut suka.
      Kjee sedih kalau dengar ada ibu kata anak-anak dia tak suka sayur. Hmmm kalau dia suka, pasti akan turun kepada anak2. Ini mesti kes dia tak suka kan!
      Sayur kalau masak begitu sahaja memanglah tak sedap. Kita mesti kreatif supaya dapat jamu mata kita sebelum jamu perut. Faham tak? Ala buat2 faham ajelah. 😬
      So Kjee tunjuk foto lauk yang membabitkan sayur sejak sekian lama. Semua ada dalam blog. Tetapi Kjee bagi link pada setiap foto untuk senangkan korang. Hiasan atau plating mesti menarik kalau nak pikat anak2 supaya makan sayur yer. 
      Dalam usia, senja ini, doktor nasihatkan Kjee banyak makan green leafy vegetables. Hmmm orang mengantuk disorong bantal. 

Kangkung Belacan klik SINI. 

Kailan Ikan Masin SINI

Stir Fry Tau Miu SINI

Daging Brokoli SINI

Aspargus Goreng SINI. 








1 comment: