Sunday, September 30, 2012

BOIKOT PUNYA PASAL!!!







Ya betul. Kerana Kjee sekeluarga dah lancarkan boikot terhadap Old Town White Coffee ( milik mamat Cina yang sindir orang Islam di Malaysia yang  kononnya buang masa, wang dan tenaga kecuh2 pasal filem Innocence of Muslims), pagi ni bekfas Kjee, Egg On Toast yang selalu Kjee makan kat restoran tu.

Kalau korang selalu ke restoran tu untuk makan egg on toast, usahlah susah hati. Buat jer sendiri. Lagi murah, bersih, halal dan yang pasti tidak mengalirkan wang kita ke kocek orang yang menghina Islam!!

Egg On Toast ni, Unclepali yang buat. Bukan pertama kali. Dah banyak kali sebab Kjee memang suka sangat. Dan roti pun anak Kjee yang buat. So berapa banyak daaa jimat.



Hadiah dari MamaFaMi. Thnx



10 minit jer tenggelam dalam air panas mendidih


Roti dipanggang


Bekas telor yang warna kuning itu, MamaFaMi yang hadiah hari tu. Terima kasih MF. Memang perfect sangat telor separuh masak guna bekas ini. Tapi pagi ni kuning telor tu pecah sikit mungkin sebab telornya tak berapa fresh.

Unclepali grill dulu roti yang telah disapu sedikit butter atas grill pan. Tu yang nampak cantik kesan grill tu. Kalau guna kuali biasa pun okay lah. Polis tak tangkap punya.

ehsan google

Telor setengah masak tu, habus dipecahkan dalam mangkuk dulu baru dicurahkan keatas roti yang telah dibakar garing. Makanlah dengan apa jua sos kegemaran samada cili sos atau mayonaise. Lagi sedap tau dari kat restoran tu!!

Okay korang mesti ada yang gian nak minum Iced White Coffee restoran tu kan maleh nak sebut namanya. Masa Kjee meniaga dulu, Unclepali ada jugak jual White Coffee. Sedapnya hanya mereka yang pernah minum kat gerai Kjee jer dapat bagi testimoni.

Tadi Kjee tanya Unclepali camner dia buat. Selama ni kalau tanya dia sengih jer. Kata Unclepali, dia hanya guna serbuk kopi biasa. Dia dah lupa jenama tapi kalau tak silap Kjee, Unclepali guna kopi Hang Tuah. Gunalah serbuk kopi apa sahaja yang ada di rumah.

Kena pekat sikit kopi tu. Pastu tuang sedikit susu manis, susu cair atau evaporated milk dan hah yang inilah rahsia Unclepali rupa2nya dia bubuh whipping cream yang dalam can tu. Cream tu Unclepali guna untuk Ice Blended. 

Patutlah Iced White Coffee Unclepali rasanya sama cam kat restoran tu! Kjee dah agak dah white coffee restoran tu bubuh cream sebab pekatnya semacam jer.

Kata Unclepali, dia bubuh kopi yang agak pekat sikit dari yang biasa kita minum kopi ala2 pati kopi kot  ke dalam blender. Blender kami masa meniaga dulu diasingkan dari yang digunakan untuk blend chili tau! Kalau tidak, ice blended ataupun white coffee Unclepali ada perasa cili dan bawang. Hehehe

Pastu diletak susu manis, susu cair dan sedikit whipping cream. Lepas di trrrrr beberapa minit sampai berbuih, dituang ke dalam gelas dan bubuh ais! Harga yang kami jual RM2.50.

Masa tu, pelanggan setia white coffee kami ialah Pengarah filem Bade, suami kepada Erma Fatima. Bade suka minum White Coffee panas. Camner nak buat White Coffee panas?

"I buat cam biasa, pastu I letak dalam mircowave," kata Unclepali sambil ketawa.

So kengkawan. usah gundah gulana lagi kalau nak minum White Coffee. Tak payah support restoran tu. KITA BOIKOT!!!!


Klik sini 



6 comments:

  1. mala mmg suka egg boiler ni

    http://alamroon.blogspot.com/2011/07/egg-boiler-with-timer.html

    ReplyDelete
  2. Kak Kjee .... betul ... saya sokong ... bukan saja menghina islam malah kopi dia pun tak ada tanda halal ... malah berani dia kata tuhan tak suruh pun tanda halal kat kopi ... Boikot ...bukan takat restoran ... kopi di jual di kedai-kedai juga jangan dibeli ....

    ReplyDelete
  3. High 5 Kak Jee.....kita sama2 undi BN. (Sy pernah sekali je pergi kedai cina tu, tak makan apa pun, teman orang minum....kaki sy berat je melangkah kesitu).

    ReplyDelete
  4. tq mama Jee sudi kongsi rahsia fevret drink sy tu...(sekati jekan nk pggl mama..bole ke?)...ritu sy de mnm kt 1 kopitiam di bangi...lupe name die tp bertengtang dgn bangi kopitiam...die punye teh IPOH sedap sgt...agaknya gune whipping cream jugak kot

    ReplyDelete
  5. Saya sokong! Saya mmg tak pernah jejak kaki ke kebanyakan kopitiam esp Old Town dan yg sewaktu.. Rasa cuak je sejak pernah kecoh2 dulu..

    ReplyDelete
  6. bestnya...nak cuba..tak pernah minum lagi white coffee..kesiankan?

    ReplyDelete