Friday, October 21, 2011

AISHAH LEBIH RAPAT DENGAN ANAK2 SELEPAS BERCERAI

Oleh KEMALIA OTHMAN
Aishah
KUALA LUMPUR: Penyanyi Wan Aishah Wan Ariffin atau Aishah mengakui penceraiannya dengan Faizal Sazali Zulkifli pada Mei lalu memberi impak besar dalam kehidupannya bersama anak-anak.
Kata Aishah, perceraiannya itu menyebabkan hubungannya dengan anak-anaknya menjadi semakin rapat selain dapat menyemai kasih sayang yang mendalam kepada mereka.
“Anak-anak saya kini menjadi lebih bersikap “protective” terhadap saya, mereka lebih ambil berat dan tidak mahu saya bersedih.
“Alhamdulillah, mereka memahami dan menjalankan tanggungjawab sebagai anak-anak yang baik. Boleh dikatakan hikmah di sebalik apa yang berlaku ini kehidupan saya dan anak-anak lebih rapat,” katanya ketika ditemui di majlis makan malam Seribu Bintang anjuran Karyawan, di Sime Darby Convention Center, di sini, Rabu.
Penyanyi lagu “Janji Manismu” ini mempunyai dua cahaya mata iaitu Armand Azhari, 17, dan Azhari Ahlami, 11, hasil perkahwinan keduanya selepas melalui tiga kali alam perkahwinan.
Selain itu, kata Aishah kehidupannya berjalan lancar seperti biasa dan rezekinya dan anak-anak lebih murah.
“Saya menjalani kehidupan seperti biasa dan tawaran untuk melakukan persembahan pentas juga tidak putus-putus sejak Aidilfitri lalu.
“Apa yang penting ialah mencari rezeki untuk menyara keluarga dan membesarkan anak-anak saya,” jelasnya.
Bercakap tentang jodoh, Aishah mengakui dia kini lebih berhati-hati selepas beberapa kali gagal dalam kehidupan berumah tangga.
“Susah nak cakap tentang jodoh sebab ia sudah ditentukan oleh Allah. Kalau ada jodoh untuk berkahwin lagi saya terima. Sekiranya tiada sekalipun saya tetap terima kerana yang penting adalah menjalankan tanggungjawab kepada keluarga sama ada ketika bersama suami atau tidak,” tuturnya.
Dalam pada itu, Aishah turut bersyukur kerana diberi kepercayaan menjadi duta oleh sebuah syarikat produk pelangsingan badan De’Bella sejak Disember tahun lalu.
“Alhamdulillahlah selepas menggunakan produk tersebut berat badan saya ketara turun sebanyak 23 kilogram.
“Saya kurangkan berat badan bukan kerana untuk kecantikan tetapi untuk kesihatan yang lebih baik,” tambahnya.
Katanya, dia masih mengamalkan produk tersebut bagi mencapai sasaran berat badan yang benar-benar diinginkan. - mStar

2 comments:

  1. Wah..dah cepat besar anak Aisyah..cepat masa berlalu..

    ReplyDelete
  2. Kesian Aisyah ditakdirkan bercerai sekali lagi,aku ada ramai kawan kawan pondan dijb mereka bercerita penceraian Aisyah dengan Rahim iaitu suami pertama kerana Rahim di ilmukan oleh seorang pondan yang tergila gilankan dia kesian kan Aisyah, entah betul entah tidak wallahualam.

    ReplyDelete