Tuesday, October 25, 2011

KENAPA KJEE GUNA KERUSI RODA?



Inilah kerusi roda yang dah bawak Kjee ke seluruh negara!


Isyhh isyhhh iyshhh..apabila ramai yang nampak Kjee naik kerusi roda, ada juga yang tanya lagi Kjee sakit apa. Actually agaknya mereka ini readers baru.


Kjee dah hampir 3 tahun sakit lutut. Sepatutnya kena operate bubuh besi. Pertama Kjee takut dan kedua tak mampu. Kemudian lebih setahun lalu, seorang Hamba Allah sedekahkan kerusi roda buat Kjee.

Sekarang ini kaki Kjee sudah semakin kuat tetapi Kjee hanya mampu berjalan 15 atau 20 tapak. Lebih banyak, Kjee rebah. So dalam rumah Kjee guna tongkat atau jalan pelan2. Kalau keluar, biasanya kalau ke tempat yang luas, kena guna kerusi roda.

Korang sambung je baca kat sini yer.


9 comments:

  1. salam kak jee .. bukan org yg bebadan besar saja sakit lutut .Kita org pompuan nih bila nak menuju ke usia emas mmg terdedah kpd sakit lutut sebab hormon pompuan dah kureng .Hormon tu yg menjaga tulang kita .. makan kalsium kak jee ..

    ReplyDelete
  2. jangan takut buat surgery tu Kak Jee. mak cik saya tu lepas masuk besi, sekarang dah boleh jalan dengan lebih elok dan selesa.

    ReplyDelete
  3. Selamat ulangtahun perkahwinan kekjee...saya terlambat membaca entry kakjee yang sekarang dah ber dot.com. Tahniah.

    ReplyDelete
  4. Aku pun kadang2 dah pandai sakit lutut ni, mungkin faktor usia dan keturunan kut.

    ReplyDelete
  5. askum wbt..
    k.jee, moga k.jee sihat slalu dan dirahmati ALLAH hendak NYA...mohon maaf kak jee...
    nenek saya kirim salam pd kak jee, saya ade maklumkan pd beliau y k.jee sakit xboleh jalan byk...beliau teringin nk jumpe dgn k.jee jika k.jee sudi dan di izinkan ALLAH...utk makluman k.jee nenek sy dulu kerap juga dtg bsarapan pagi di gerai k.jee di melawati dulu jika tidak silap sy pd tahun 2005..dan beliau juga agak rapat dengan puan Wan Che' Daud pd masa itu.. jika k.jee tidak keberatan..Insya-Allah.. (^__^)

    ReplyDelete
  6. Kjee, saya ada pegi satu tempat berubat ni. Bedah batin 10 saat. Tulang patah, gout, migrain, diabetic, sakit lutut, kanser, sakit jantung, asma dll insyaallah perawat ni boleh tolong. Masa pergi, ada satu couple chinese nak berubat sebab kawan dorang bila xray retak tulang dah bercantum semula lepas dibedah batin. Semua ni dengan izinNya, kita berusaha sahaja. Dekat blog saya ada kisah pasal perawat ni.

    ReplyDelete
  7. SALAM K.JEE SY ADER SMBG DGN 1 NYONYA NI, TANYA DIA U JLN BESENAM PG2 JAUH2 X SAKIT LUTUT KE? DIA KATA X,, SO TANYA DIA APA PETUA? DIAKATA MAKAN SUP CEKER AYAM(KAKI AYAM)+ BIJI DURIAN... TANYA KENPA CMPUR B DURIAN DIA KATA BJ DURIAN TU UNTUK TMBAH LENDIR YG ADA PD LUTUT KT TU...
    K.JEE CUBALAH AMALKAN....

    ReplyDelete
  8. salam comel, camner nak makan biji durian? masak dengan kaki ayam ker? kjee memang suka sangat kaki ayam.

    ReplyDelete
  9. baru perasan n3 nih... tu lah saya silent readers jer, ada masa jengah, ada masa tak.. hehhe... apa2 pun hrp kak hepi selalu.. like ur writing yg selalu berpesan2,..

    ReplyDelete